Dzieci osłuchują się z różnymi tonalnościami i rytmami, różnorodnym metrum, głównie za pośrednictwem głosu ludzkiego, a także różnych instrumentów, takich jak skrzypce, altówka czy też pianino, kalimba i okaryna. Dzieci na początku z ciekawością i uwagą obserwują instruktora, po jakimś czasie, oswojone, zaczynają odpowiadać na śpiewane dźwięki, reagują też spontanicznie ruchem na muzykę. W grupie gordonowskiej instruktor wprowadza metrum i tonalności zarówno werbalnie jak i poprzez ruch, co jest bardzo istotne, ponieważ świetnie kształtuje poczucie rytmu u dzieci. Wszystkie te aktywności i muzyczne „zabiegi” mają pozytywny wpływ na rozwój psychofizyczny dziecka. Ogromną radością jest patrzeć jak Maluchy się rozwijają, jak po jakimś czasie zaczynają wchodzić w dialog z instruktorem, odbierać ruch i dźwięki. Kontakt z muzyką jest niezwykle istotny, a dzięki zajęciom opartym na teorii Gordona dzieci uczą się języka muzycznego tak jak języka ojczystego- początkowo osłuchując się z nim, budując w ten sposób pierwszy muzyczny słownik.
Dzieci stają się małymi kompozytorami. Bardzo istotny jest rozwój wyobraźni. Na naszych zajęciach dzieci wyrażaj się spontanicznie poprzez taniec, słuchając muzyki poważnej, jazzowej; ponadto, słuchając muzyki, malują w myślach obrazy, skojarzenia, które także przelewają na papier.
W naszej praktyce rozwój wyobraźni i kreatywności zajmuje szczególne miejsce, a wszystko to w duchu dobrej zabawy.
*Wejście jednorazowe w ramach fundacji: 15 zł
Wejście jednorazowe: 35 zł
Karnet (4 zajęcia): 130 zł
Absolwentka Etnologii i Antropologii Kulturowej na UJ, ponad
10 lat zajmuje się muzyką, aktywnie uczestnicząc w warsztatach, prowadząc
zajęcia umuzykalniające według teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona,
organizując koncerty gordonowskie. Uczyła się od najwybitniejszych pedagogów
uczących w Polsce teorii uczenia się muzyki wg E.E. Gordona – Miłosza i Joli
Gawryłkiewiczów, oraz od mistrzów sztuki wokalnej takich jak: Carol Grimes,
Clare Foster, Jamie Vendera, John Henny, Bob Stoloff. Brała udział w
konferencjach naukowych (Grajmy w szkole), festiwalach w Polsce i zagranicą
(Ethnoport, Ogrody Dźwięków, Art. Boom, Polen Allergie). Przeprowadziła setki
warsztatów i zajęć muzycznych, a w jej zajęciach wzięło udział ponad tysiąc
dzieci. Wydała pięć albumów muzycznych z zespołami Nutria Nutria i Roberta w
roli wokalistki, autorki tekstów i muzyki.